Info

Veelgestelde vragen over online wijn kopen

bubbles

De wijnen in ons assortiment

Wijn selecteren, dat doen we uitsluitend zelf. Natuurlijk laten we ons graag voorlichten, uitleg geven en mooie verhalen opspelden over grootse wijnen. Maar wijn moet vooral lekker zijn, liefst authentiek en karaktervol, van wijn moet je blij worden. Genieten dus, van lekkere wijn, voor een leuke prijs.

Een enorme keuze aan wijnen kan behoorlijk lastig zijn. Daarom zoeken we de beste wijnen voor u uit, zodat u gewoon kunt genieten! Sommige wijnen worden door ons direct van de wijnhuizen geïmporteerd. Uit de voorselectie van de importeurs kiezen wij de wijnen die wij zelf het lekkerste vinden. Inmiddels hebben ook Mariëlla Beukers (WijnWebWinkelgids) en Harold Hamersma wijnen van WijnWagentje gewaardeerd met een mooie recensie.

We zullen vanuit onze passie voor wijn en Italië op zoek blijven gaan naar speciale wijnen, unieke ontdekkingen, maar vooral gewoon lekkere wijn voor een fatsoenlijke prijs. Kwaliteit boven kwantiteit. En tot nu toe hebben jullie, onze trouwe bestellers, onze keuzes aardig kunnen waarderen. Top!

De afgelopen jaren zijn wij regelmatig afgereisd naar Italië om te genieten van de prachtige omgeving, het heerlijk eten én uiteraard mooie wijnen.
Kortom La dolce Vita …

Door specialisatie in Italiaanse wijnen kunnen wij die wijnen voor u selecteren met een goede kwaliteit en tegen een betere prijs. Wij hebben daarvoor zeer veel wijnhuizen bezocht en zeer veel wijnen geproefd en wijnen gevonden die met heel veel smaak en passie zijn geproduceerd, en dat proef je!
Zo is onze passie Italiaanse wijn ontstaan en deze passie willen we graag met u delen!!

Het ligt dan niet voor de hand om Spaanse Rioja of Franse Bordeaux te importeren.
WijnWagentje heeft wel de ambitie om op termijn uit te groeien tot een adres waar je terecht kunt voor lekkere wijn voor leukere prijzen uit meerdere landen dan alleen Italië.

Dus wie weet: binnenkort zouden er zo maar eens wijnen uit andere wijnlanden kunnen opduiken.

Wijn bestellen

Bij WijnWagentje: heel makkelijk, in vijf simpele stappen.

Stap 1: kiezen

Je bestelt één of meer flessen van de wijn van je keuze.

Stap 2: winkelwagentje

In het winkelwagentje kun je:

  • Het aantal flessen aanpassen en het bedrag opnieuw berekenen.
  • Je bestelling geheel of gedeeltelijk verwijderen.
  • Verder winkelen (je kunt ook altijd weer terug naar het bestelscherm door in het kleine winkelwagentje rechts ‘Inhoud bekijken’ te kiezen).
  • Je bestelling afronden.

Stap 3: gegevens invullen

Je vult je naam en e-mailadres, je adresgegevens en eventueel een afwijkend afleveradres in. Ook kun je aangeven of je de bestelling wilt komen afhalen in ons magazijn. Daarnaast kun je een kortingscode invullen. Je verklaart akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden en dat je ouder bent dan 18 jaar. Je selecteert de betaalmethode. Dan kies je ‘Bestelling plaatsen’.

Stap 4: betalen met je betaalmethode naar keuze

Je wordt automatisch doorgestuurd naar de vertrouwde omgeving van je eigen bank als je kiest voor iDEAL. Hier verricht je de betaling, zoals je dat normaal ook met een bankoverboeking via internet doet. Let op: onze betalingen gaan via betaalmaatschappij Mollie. Bij betaling staat bij Naam begunstigde of Leverancier daarom niet WijnWagentje maar Mollie BV.

Stap 5: bevestiging

Na het afronden van je betaling word je vanaf de website van je bank weer automatisch doorgestuurd naar de site van WijnWagentje. Ook per e-mail krijg je een bevestiging dat je bestelling is geplaatst. Deze bevestiging is tevens je factuur.

Nee. Je kunt al vanaf één fles bestellen. Hierbij berekenen we de bezorgkosten 1 op 1 door.

Echter door onze wijnen per doos van zes flessen te verkopen kunnen wij onze kosten, dus de prijs van onze wijnen, lekker laag houden. Maar dat zijn niet per se zes flessen van dezelfde soort. Je kunt zelf een doos samenstellen met 6 verschillende flessen wijn om te proeven, of om kado te doen natuurlijk.

Er zijn verschillende organisaties die een keurmerk toekennen. Thuiswinkel Waarborg, het Thuiswinkel Certificaat of Qshops, om er maar een paar te noemen.

Het keurmerk geeft de consument de garantie dat het om een echte winkel gaat, dat er volgens bepaalde regels met persoonsgegevens wordt omgegaan en dat er een klachtenprocedure bestaat. Feitelijk voldoet WijnWagentje aan de voorwaarden voor toekenning van een keurmerk, maar…

Bij WijnWagentje vinden we het zonde om aan dit soort zaken geld uit te geven! De wijn wordt er niet lekkerder van, en de prijs zeker niet scherper, want zo’n logo op je homepage kost gewoon geld, soms veel geld. Onze garantie is dat je krijgt wat je ziet als je bij ons wijn koopt. Niet tevreden? Neem contact op en we kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Als er iets mis is met je bestelling maken we het gewoon in orde!

Natuurlijk: als je regelmatig wijn koopt bij WijnWagentje kan het handig zijn dat je niet steeds je adresgegevens opnieuw hoeft in te voeren. Maar het hoeft niet.

Bij WijnWagentje kun je ook kiezen om alleen de noodzakelijke NAW-gegevens achter te laten die we nodig hebben voor het afleveren van jouw wijn. Betalen doe je via de veilige omgeving en die gegevens worden dus niet door ons opgeslagen. Wel zo prettig als je weet dat hackers lukraak inbreken in webshops om daar nu juist die gevoelige informatie vandaan te halen.

Betalen

Na het afronden van je iDEAL-betaling word je vanuit de veilige betaalomgeving van je eigen bank weer doorgestuurd naar de site van WijnWagentje. Vervolgens ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Het is belangrijk het venster van je browser open te houden tot je weer terug bent op onze site. Anders kan het gebeuren dat je betaling wel wordt verwerkt, maar je bestelling niet.

Heb je geen bevestiging van je bestelling ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@wijnwagentje.nl.

Mollie is de betaalmaatschappij die onze iDEAL-betalingen afhandelt. Daarom staat er bij je iDEAL-betaling bij Naam begunstigde of Leverancier niet WijnWagentje maar Mollie BV.

Mollie is een van de grootste ‘payment service providers’ van Nederland. Meer dan 3.000 ondernemingen, waaronder bedrijven als ING, Tempo Team en Ziggo, maken gebruik van de diensten van Mollie. En wij dus ook.

iDEAL is online betalen via internetbankieren bij je eigen bank. Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen.

Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, geen bestanden te downloaden en geen account aan te maken. Als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank of SNS Bank, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Dit zijn ook meteen de belangrijkste redenen dat wij deze betaalmethode gebruiken. iDEAL is veilig, makkelijk en vertrouwd.

Daarnaast zorgt iDEAL ervoor dat we jouw wijn snel kunnen leveren. Wij hoeven namelijk niet voor elke bestelling te controleren of de betaling al binnen is.

Meer over deze betaalmethode lees je op de website van iDEAL.

Ja. We hebben naast iDEAL de mogelijkheid van het betalen met creditcards, PayPal, Klarna en de VVV-Cadeaubon.

Bezorging

Normaal gesproken wordt je wijn binnen twee werkdagen ter bezorging aangeboden op het door jou opgegeven afleveradres. Sterker nog, als je bestelt voor 16:00 uur op maandag t/m vrijdag, dan heb je je bestelling al de volgende dag in huis!

De pakketdiensten waarmee wij werken, Flespakket en PostNL, bezorgen alleen op doordeweekse dagen en op zaterdag. Op zondagen en feestdagen vinden er dus geen leveringen plaats. Door de manier van werken van de pakketdienst is het niet mogelijk om vooraf een tijdstip voor bezorging af te spreken. De ervaring heeft geleerd dat er echter alles aan wordt gedaan om pakketten afgeleverd te krijgen. Bijvoorbeeld bij de buren, of later bij een nieuwe poging.

Onze bestellingen worden per koerier bezorgd door DPD pakketdienst. Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, dan zal de vervoerder een bericht achterlaten en het nog minstens twee keer proberen, vaak nog op dezelfde dag. Je kunt natuurlijk het beste een adres opgeven (bij de buren, of op je werk) waarvan je vrijwel zeker bent dat er iemand overdag aanwezig is.

Jazeker. Tijdens het bestellen vul je eerst je factuuradres in. In principe hanteren we dit ook als afleveradres. Maar als je onder het kopje ‘Afleveradres’ de optie ‘Dit is hetzelfde als het factuuradres’ uitvinkt, dan kun je een ander afleveradres opgeven.

Gebruik deze optie ook om iemand een doosje wijn kado te doen. Je kunt dan een berichtje achterlaten voor de ontvanger. We laten dit bericht afdrukken op de pakbon die bij de doos zit. Leuker blijft het natuurlijk om één fles persoonlijk kado te doen en de andere vijf flessen lekker zelf op te drinken!

Als u minder dan € 75 aan wijn bestelt, zijn de verzendkosten € 6,95 binnen Nederland . Wij willen transparant zijn over onze prijzen. Om die reden vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten en rekenen geen opslag op onze wijn. Natuurlijk belonen wij grotere bestellingen. Wanneer de bestelling boven € 75 uit komt, dan nemen wij de volledige bezorgkosten voor onze rekening!

De bezorgkosten zijn laag en bedragen slechts € 6,95 per doos. Wij verkopen gemiddeld 1,7 doos wijn (10 flessen) per bestelling* en met onze pakketdienst hebben we een afspraak dat we per doos een vast laag tarief betalen. Of jij nu één of tien dozen wijn bestelt, voor ons blijven de verzendkosten per doos ongewijzigd, en dus ook de prijs per fles die jij betaalt.

Na uw bestelling ontvangt u een track&trace code. Hiermee kun je je pakket volgen en zien wanneer deze wordt afgeleverd (meestal binnen 3 dagen na betaling). Wanneer u op het moment van bezorgen niet op het aangegeven adres aanwezig bent, dan ontvangt u een notificatie en wordt het pakket tot maximaal 3 keer op een ander tijdstip aangeboden. U kunt soms ook de aflevertijd wijzigen via de app van PostNL. U kunt natuurlijk ook uw bestelling op ons magazijn afhalen (hiervoor gelden geen kosten).

Controleer direct na ontvangst of de producten onbeschadigd en compleet geleverd zijn. Wanneer producten beschadigd zijn of ontbreken, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice (info@wijnwagentje.nl of 06 101 152 97).

Wanneer door omstandigheden de levertermijn van 3 dagen overschreden wordt, informeren wij u per e-mail.

Retourneren

Wijn is een natuurlijk product. Hierdoor kan het zelfs bij de beste wijnen voorkomen dat er eens een slechte fles tussen zit. Als een fles wijn aantoonbaar niet goed is (‘kurk’ of andere ‘technische mankementen’), dan vervangen wij deze kosteloos.

Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  • Je hebt ons binnen 7 werkdagen na bezorging per e-mail laten weten dat de wijn volgens jou niet aan de kwaliteitsnormen voldoet.
  • Je hebt onze aanwijzingen voor de retourprocedure opgevolgd (deze ontvang je per e-mail)
  • Wij laten de wijn na retourontvangst beoordelen door een expert. Als deze expert constateert dat de wijn inderdaad niet aan de kwaliteitsnormen voldoet, dan sturen we je kosteloos een nieuwe fles, of storten we het aankoopbedrag terug op je rekening.

Als een wijn kwalitatief in orde is, maar jij ‘m niet lekker vindt, dan is dat een ander verhaal.

Nee. Als de wijn aantoonbaar ‘kurk’ heeft of andere ‘technische mankementen’ vertoont, doen wij niet moeilijk en vervangen wij deze kosteloos. Stuur in dat geval een mail naar info@wijnwagentje.nl.

Maar als je een wijn – die geen ‘technische mankementen’ vertoont – niet lekker vindt, dan is dat een ander verhaal. Smaken verschillen nu eenmaal. We raden je dan ook aan om van wijnen die je nog niet kent eerst zelf een pakket samen te stellen om te proeven.

Ja, voor kopen op internet geldt dat je op elke aankoop die je doet een bedenktijd hebt van 7 werkdagen. Dit houdt in dat je het recht hebt om je bestelling nog binnen 7 werkdagen na bezorging te annuleren, zonder opgaaf van de reden hiervoor. Let op: je bestelling moet ongeopend en onbeschadigd zijn, en je moet wel zelf de portokosten voor het terugsturen van je bestelling betalen. Binnen dertig dagen nadat wij de geannuleerde producten retour hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag terug op je rekening.

Voorwaarden voor retourneren bij annulering:

  • De doos/dozen moeten ongeopend worden geretourneerd; de verzegeling en verpakking mogen niet beschadigd of verbroken zijn.
  • Je hebt ons binnen 7 werkdagen na bezorging per e-mail laten weten dat je afziet van je bestelling.
  • Je hebt onze aanwijzingen voor de retourprocedure opgevolgd (deze ontvang je per e-mail, na het annuleren van je bestelling)
  • Je betaalt zelf de portokosten voor het terugsturen van je bestelling.

Privacy

Wij gebruiken je persoonlijke gegevens alleen voor je bestelling. En we verstrekken je gegevens alleen aan de bedrijven die jouw gegevens nodig hebben voor de bezorging.

Hierbij gaat het om PostNL, het bedrijf dat je pakket bezorgt. Ook dit bedrijf gebruikt je persoonlijke gegevens alleen voor je bestelling.

Tijdens het bestellen vragen wij je dan ook alleen om de gegevens die wij nodig hebben om de bezorging goed te laten verlopen. Je telefoonnummer hoef je bijvoorbeeld niet in te vullen, hoewel dat natuurlijk wel handig is voor het geval wij contact met je willen opnemen over je bestelling.

Als je je niet hebt aangemeld voor onze mailinglist, dan gebruiken we het door jou opgegeven e-mailadres alleen voor:

  • Je orderbevestiging/factuur
  • Updates m.b.t. de status van je bestelling

Wil je ook nieuws en aanbiedingen van WijnWagentje ontvangen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.